دسته‌بندی نشده

تعمیر صندلی آرایشگاه

  1. صندلی‌های آرایشگاهی به دلیل استفاده شدید و مکرر، در معرض آسیب‌ها و فرسودگی بالایی قرار دارند. بنابراین نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند. این کار را می‌توان با بازدید ماهانه یا فصلی انجام داد.
  2. 5 نشانه‌ای که می‌تواند بیانگر ضرورت تعمیر صندلی آرایشگاهی باشد عبارتند از: ناپایداری و تکان خوردن صندلی، کج شدن به یک سمت، صدای تق تق، عدم ثابت بودن ارتفاع و عدم تنظیمپذیری زاویه تکیه‌گاه.
  3. برای تعمیر صندلی آرایشگاهی، معمولاً قطعات معیوب یا فرسوده تعویض شده و شکستگی‌ها و ترک‌ها مرمت می‌شوند. همچنین مکانیزم‌های تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه نیز تعمیر یا تنظیم می‌شوند.
  4. پس از انجام تعمیرات، تست‌های لازم برای اطمینان از عملکرد مناسب و ایمن صندلی انجام می‌شود. در صورت نارضایتی مشتری از کیفیت تعمیرات، معایب برطرف می‌شوند.
  5. یک صندلی آرایشگاهی درست تعمیر شده می‌تواند کارآیی مناسبی داشته باشد و برای سالیان متمادی قابل استفاده باشد. البته مشروط بر اینکه به درستی مورد نگهداری قرار بگیرد.

صندلی‌های آرایشگاهی برقی به دلیل استفاده مکرر و طولانی مدت، در معرض خرابی‌ها و فرسودگی‌های متعددی هستند. برخی از خرابی‌های رایج در این نوع صندلی‌ها عبارتند از:

  • مشکل در موتور برق: موتور برق صندلی ممکن است دچار اتصالی کوتاه شده یا سوخته باشد. همچنین ممکن است کابل‌های برق آسیب دیده باشند. در این موارد نیاز به تعویض یا تعمیر موتور یا کابل‌های برقی وجود دارد.
  • خرابی سویچ کنترل: سویچ و کلیدهای کنترل ارتفاع و زاویه تکیه‌گاه ممکن است آسیب ببینند یا فرسوده شوند که نیازمند تعویض هستند.
  • مشکل در مکانیزم ارتفاع: اگر مکانیزم تنظیم ارتفاع آسیب دیده باشد، صندلی رو به پایین فرو می‌ریزد یا اصلاً ارتفاع آن قابل تنظیم نیست. در این موارد نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب مکانیزم وجود دارد.
  • مشکل در مکانیزم تکیه‌گاه: خرابی در این مکانیزم باعث می‌شود تکیه‌گاه یا به طور کامل بسته شود و باز نشود یا به صورت ناگهانی به حالت باز شده دربیاید. نیاز است قطعات معیوب تعمیر یا تعویض شوند.
  • فرسودگی الاستیک‌ها: الاستیک‌های نگهدارنده صندلی ممکن است با مرور زمان فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهند. در این موارد الاستیک‌ها باید تعویض شوند.
  • شکستگی در بدنه و پایه‌ها: هر گونه ترک، شکستگی یا خرابی در بدنه و پایه‌های صندلی نیازمند تعمیر فوری است تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.

در صورت بروز هر یک از مشکلات فوق، بهتر است برای بازدید و تعمیر صندلی به یک متخصص مراجعه کنید. رفع هرگونه معیب یا خرابی باید توسط افراد متخصص انجام پذیرد.

  1. 1. روشن نشدن صندلی آرایشگاه: دلایل احتمالی روشن نشدن صندلی آرایشگاهی عبارتند از:

– مشکل در موتور برق یا کابل‌های برقراری: نیاز به بازدید و تعمیر یا تعویض توسط برقکار ماهر

– خرابی در سیم کشی: نیاز به بازدید سیم کشی و رفع مشکل توسط برقکار

– سوختن فیوز: نیاز به تعویض فیوز توسط برقکار

  1. 2. شکستن قطعات صندلی: ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا سنگینی وزن استفاده‌کننده، برخی قطعات صندلی مانند پایه‌ها، اهرم‌ها یا مهره‌ها شکسته شوند. برای رفع این مشکل باید قطعات شکسته بازدید و تعمیر یا تعویض شوند.
  2. 3. کار نکردن کنترل صندلی برقی: اگر کلیدها و سوئیچ‌های کنترل ارتفاع و تکیه‌گاه صندلی کار نکنند، ممکن است قطعات الکترونیکی آسیب دیده باشند که نیاز به تعمیر توسط متخصص دارند.
  3. 4. خراب شدن جک صندلی آرایشگاه: دلایل احتمالی خرابی جک صندلی آرایشگاهی مشابه صندلی اداری است که در پاسخ قبلی توضیح داده شد. نیاز به بازدید و تعمیر یا تعویض جک توسط متخصص وجود دارد.
  4. 5. سفت شدن پایه صندلی آرایشگاهی: ممکن است به دلیل گیر کردن قطعات داخلی پایه یا آسیب دیدگی آن‌ها، پایه‌های صندلی متحرک نباشند. در این موارد نیاز به باز کردن پایه‌ها و بازدید و تعمیر قطعات معیوب توسط متخصص وجود دارد.

رفع سایر مشکلات صندلی آرایشگاهی نیز مشابه موارد فوق الذکر است و نیاز به مراجعه به یک مکانیک ماهر دارد تا پس از بازدید، عیب یا قطعات معیوب مشخص شده و تعمیر یا تعویض گردند. اقدام سریع در رفع مشکلات جهت ادامه بهره‌برداری از صندلی آرایشگاه ضروری است.

با توجه به سؤالات قبلی در خصوص صندلی‌های آرایشگاهی، نکات زیر را می‌توان مد نظر داشت:

  1. 1. جهت جلوگیری از بروز مشکلات و خرابی‌های مکرر، انجام سرویس و نگهداری منظم صندلی‌های آرایشگاه ضروری است. بهتر است حداقل یک بازدید و سرویس کوتاه ماهانه انجام شود.
  2. 2. برای انجام سرویس‌ها، بهتر است با یک تعمیرکار متخصص آرایشگاه در ارتباط باشید تا از وقوع خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آید.
  3. 3. جهت کاهش احتمال خرابی، توصیه می‌شود در انتخاب صندلی‌های آرایشگاهی از برچسب استاندارد استفاده شود تا محصولی با کیفیت و قابل اعتماد خریداری گردد.
  4. 4. صندلی‌های آرایشگاهی دارای لوازم الکتریکی و صندلی‌هایی با مکانیزم پیشرفته، نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارند. لذا در هنگام خرید به این موضوع توجه شود.
  5. 5. برای جلوگیری از خرابی‌های ناشی از بار اضافی، وزن افراد را در بهره‌برداری از صندلی مدنظر داشته باشید. بار اضافی می‌تواند به کاهش عمر صندلی منجر شود.
  6. 6. برای مشاوره و رفع هر گونه سوال در خصوص صندلی‌های آرایشگاهی، بهتر است با تولیدکننده صندلی‌ها یا یک متخصص آرایشگاه مشورت نمایید.

روش‌های رایج برای تعمیر صندلی آرایشگاه

  1. 1. تعویض قطعات معیوب: این روش معمول‌ترین روش تعمیر صندلی‌های آرایشگاهی است. در این روش قطعات معیوب یا فرسوده مانند موتور برق، سویيچ، اهرم‌ها، پیچ‌ها و مهره‌ها، جک و الاستیک‌ ها شناسایی و سپس با قطعات اصلی تعویض می‌شوند. این روش هزینه‌بر اما بهترین روش تعمیر است.
  2. 2. تعمیر قطعات معیوب: در این روش قطعات معیوب تعمیر می‌شوند. مثلاً عیب الکتریکی موتور برق یا خرابی در مکانیزم تنظیم زاویه یا ارتفاع تعمیر می‌شود. این روش مقرون به صرفه است اما ممکن است عملکرد قطعات تعمیر شده مانند گذشته نباشد.
  3. 3. رفع عیب ساده: در برخی موارد مشکل صندلی ناشی از عیب ساده‌ای مثل سوختن فیوز یا گیرکردن یکی از اجزای متحرک است که با بررسی و رفع عیب ساده مشکل حل می‌شود. این کار هزینه کمی دارد.
  4. 4. تنظیم قطعات: گاهی برخی مشکلات صندلی ناشی از بیرون از تنظیم بودن برخی قطعات است. با تنظیم مجدد این قطعات مشکل حل می‌شود. مثلاً تنظیم زاویه تکیه‌گاه یا ارتفاع صندلی. این روش نیز کم هزینه است.
  5. 5. رفع شکستگی‌ها: شکستگی یا ترک‌خوردگی در بدنه یا پایه‌های صندلی را می‌توان با وارد کردن میخ و گلوله یا استفاده از چسب یا جوش برقی برطرف ساخت. این کار هزینه متوسطی دارد.

معمولاً برای تعمیر کامل و با کیفیت صندلی آرایشگاهی، از ترکیبی از روش‌های فوق استفاده می‌شود. البته انتخاب روش مناسب بستگی به نوع عیب و میزان خرابی صندلی دارد که تشخیص آن بر عهده تعمیرکار متخصص است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *